Aktuellt

Flygmuseet drivs ideellt av F15 Kamratförening. Alla som är intresserade av att bevara historien om flottiljen F15 och att hjälpa till i museet är välkomna som medlemmar. Det är inget krav att tidigare ha arbetat på flottiljen. Medlemskap ett år kostar 200 kronor och för hela familjen 250 kronor. Stödmedlemmar är naturligtvis också välkomna. Medlemskapet ger gratis inträde och vår medlemstidning JetaBocken som utkommer en gång per år, samt också rabatterat pris i vår flygsimulator. Medlem har en rabatt på 100 kronor på kostnaden för 60 minuters flygning.

Museet och fiket är öppet varje dag 1000-1600. Bokningar till flygsimulatorn via vår hemsida.

Inträde: 80 kronor över 18 år, 20 kronor 7-17. Under 7 år = gratis

Museet firar 25-års jubileum lördag 27 juli 2024. Besök av Dc3 Daisy,Sk16, B17, m.m. + ett mindre MILITÄR-loppis.
De som önskar flyga med Daisy måste vara medlemmar i "Flygande Veteraner" senast den 27 april. Anmälan kan göras på deras hemsida.
Man måste vara medlem minst 3 månader före flygningen som alltså sker den 27 juli.
Luftfartsverket har bestämt att de inte får konkurera med reguljärflyget och bara får flyga med egna medlemmar. Kostnad 375 kronor för ett års medlemskap. Kanske sista chansen att få flyga med Daisy från Söderhamn. Flygplanet var med vid D-dagen 1944 och fällde fallskärmshoppare. Kanske ett minne för livet. Anmäl gärna till flygmuseet via mail så reserverar vi platser till flygningen.Själva flygturen kommer att kosta 1200 kronor och medlemskapet är obligatoriskt. Besättningen på Daisy får inte ta emot passagerare som inte är medlem.

Det händer många saker på museet. Flera bussresor är redan inbokade under maj och juni. En utställning om klargöringsplatser för attacken i Bakom är under konstruktion.